Pe Alexandra Crucioiu am cunoscut-o anul trecut, atunci când m-am încris la kangoo jumps, este unul dintre instructorii de la Your Trainer, cea care sare și tipă de bucurie în același timp :) Din păcate, nu am mai ajuns la sală de prin noiembrie, dar trebuie să vă spun că energie ca în sala aia nu prea am întâlnit. Prin urmare, pentru că a venit primăvara și sunt SI-GU-RĂ că nu sunt singura care are nevoie de un șut în fund ca să se urnească spre sală, am rugat-o pe Alexandra să scrie 5 motive pentru care să ne reapucăm de sport.

Alexandra Crucioiu, instructor Your Trainer, sau Jumping Girl, cum îi spun eu

Stilul de viață din zilele noastre,  cursa contra cronometru pentru bani, creșterea în carieră sau chiar păstrarea locului de muncă ne fac să uităm de sănătatea noastră, de lucrurile care ne fac fericiți, să uitam că pentru a putea munci și implicit alerga după bani, creștere în carieră sau păstrarea job-ului trebuie să fim, în primul rând, sănătoși trup și suflet.

Vă propun mai jos 5 motive pentru care ar trebui să ne întoarcem la activitățile fizice, împărtășindu-vă din experiența mea de instructor sportiv care în ultimii ani a lucrat cu sute de oameni din toate categoriile.

1. Bună dimineața, soare!

De câte ori nu te-ai trezit dimineața fără vlagă și cu povara unei zile stresante și încărcate pe cale să înceapă? Ce ai zice de următoarea rețetă?

  • Imediat cum te dai jos din pat, fă câteva exerciții de stretching. Te vor ajuta să te trezești, să stimulezi circulația sanguină și nu durează mai mult de 1-2 minute.
  • Fă un duș cu jeturi alternative rece/fierbinte, stimulează circulația și au efect anti-celulitic
  • Ia un mic dejun copios care să includă carbohidrați, dar și fructe și legume proaspete. Vei avea energia și nutrienții necesari pentru a fi activă și sănătoasă.
  • Fă-ți timp ca după serviciu să mergi la sală, pentru că sportul ajută la eliminarea kilogramelor în plus,  întărește oasele, musculatura, întregul sistem cardio-respirator, reduce efectele stresului, diminuează depresia și anxietatea, îmbunătățește rezistența fizică, dezvoltă coordonarea, simțul echilibrului, flexibilitatea , mobilitatea și multe altele. Unde mai pui că o să dormi ca un bebeluș.
  • În plus, prin sport, organismul elimină prin piele, cu ajutorul procesului de transpirație, o gamă largă de toxine, impurități, grăsimi, hormoni și îți reglează foarte bine metabolismul.

2. Vine vara, bine-mi pare!

Dar, vara presupune expunerea corpului, iar colăceii bine ascunși iarna sub haine groase ies la suprafață vrei, nu vrei. Ce e de făcut? IEȘI AFARĂ! Plimbă-te prin parc într-o zi însorită, sigur vei vedea o mulțime de bicicliști, rolleri, joggeri și sigur ți se va face poftă de mișcare. Du-te în magazine și admiră noile colecții! Câteodată, culorile puternce și materialele vaporoase ale rochiilor atârnate pe umerașe pot fi o motivație suficient de puternică pentru a avea un corp frumos, sănătos și tonifiat. IEȘI DIN BÂRLOG! Ia-ți inima în dinți și cea mai bună prietenă de mână și dă o fugă la sală, prima dată este greu, apoi totul vine de la sine. La sală vei găsi o mulțime de oameni dornici să te ajute să-ți intri în formă. În același timp, ai grijă ce, cum și mai ales cât mănânci.

3. Sunt slabă, nu am nevoie. GREȘIT!

Sportul este pentru oricine și pentru toate vârstele. Importanța mișcării fiind demonstrată în atâtea rânduri, au fost concepute programe diverse pentru toate categoriile: bărbați, femei, copii, adolescenți și chiar persoane trecute de prima și a doua tinerețe. Există în același timp și programe pentru persoane cu o greutate corporală normală, dar și pentru supraponderali sau subponderali. Depinde doar de tine sa conștientizezi importanța lui și să-ți alegi programul preferat.

Știai că…

… în corpul uman există în jur de 600 de mușchi dintre care aprox. 300 sunt folosiți pentru a menține corpul în poziție dreaptă, iar 200 de mușchi sunt folosiți pentru a face un pas? Sănătatea articulațiilor și a coloanei depind foarte mult de musculatură, aceasta reducând șocurile la care sunt supuse în activitățile zilnice. Persoanele slabe și cu o masă musculară redusă, prezintă cel mai mare risc de osteoporoză. Pentru a avea o musculatura bine formată, nu trebuie să arăți neapărat ca o culturistă, ci să faci mișcare regulat, pentru a-ți ține mușchii în “priză”.

4. Viață sexuală mai bună? Oh, DA!

Îmi amintesc de mărturia unei cliente de 40 și ceva de ani, cu 3 copii, cu o carieră de invidiat și bineînțeles, foarte ocupată. A venit adusă cu forța de o prietenă, convinsă cu greu să renunțe pentru o oră  la serviciu, copii, gătit și alte sarcini demne de o femeie la casa ei. După câteva ședințe, o vedeam că este tot mai veselă, mai senină, începuse să se simtă tot mai bine în pielea ei așa că am întrebat-o ce se întamplă. Mi-a spus că viața ei s-a schimbat extraordinar de mult, este mult mai energică, pozitivă, iar cel mai important lucru, și-a recăpătat silueta de dinainte, iar soțul ei i-a mărturisit că s-a reîndrăgostit de ea. Iar după reîndrăgostire, stiți și voi ce urmează :)

Știai că…

 … persoanele active, care practică diverse activități sportive, au un nivel crescut de adrenalină și testosteron, iar circulația sanguină, capacitatea respiratorie și rezistența la efort sunt mult îmbunătățite? Din punct de vedere fiziologic, aceasta este rețeta succesului pentru o viață sexuală împlinită.

5. Socializare!!!

La aerobic vin de obicei doar fetele. Mergând cu o frecvență de 2-3 ori pe săptămână, ajungi fără să vrei să vorbești vrute și nevrute cu fetele din grupa ta și uite-așa te trezești cu ele la cafele, descoperi că una din ele are o profesie interesantă și te-ar putea ajuta în nu știu ce problemă ai tu, alta are copii de aceeași vârstă cu ai tăi, alta și-a cumparăt niște cizme foarte faine și-ți spune de unde, alta a descoperit o gama nouă de make-up (nu știai tu de ce arată ea așa bine) etc. Meriți să ai câteva ore pe săptămână doar pentru tine, fără soț, copii, serviciu, gătit s.a.m.d. Trebuie să te detașezi puțin, să petreci timp cu alte femei de vârsta ta, să descoperi lucruri noi, să legi prietenii, să asculți sfaturi, să dai sfaturi. Ieșind din rutina zilnică, făcând ceva doar pentru tine, detașându-te de problemele de zi cu zi, te ajută să te încarci cu energie pozitivă și să suporți mult mai bine provocările ce apar tot timpul! Meriți să fii frumoasă și sănătoasă!

Ce zici, te-am convins?