Luni dimineață am fost la un eveniment puțin diferit de cele cu care sunt obișnuită, lansarea noutăților Coty în parfumerie, organizat de agenția 2ActivePR. În locul unei lansări obișnuite, Coty și agenția sus-numită au ales să ne invite la un Atelier de parfum susținut de Mihai Cosmațchi, de la Fundația Calea Victoriei.

Îmi plac de mor lansările altfel și de fiecare dată când merg la un astfel de eveniment, mă întreb de ce nu fac și alții, în locul prezentărilor sterile și lipsite de imaginație, în care se vorbește mult, de cele mai multe ori fix același lucru pe care-l găsești în comunicatul de presă. Evenimentul de luni mi-a setat mood-ul pentru toată săptămâna, și trebuie să spun că mi-a readus puțin din bucuria cu care așteptam și scriam pe vremuri despre evenimentele de beauty.

Atelierul a avut loc la Grand Hotel Continental și a început cu un mic dejun dulce și cafea fierbinte, apoi Mihai ne-a povestit câte ceva despre istoria parfumului. Acu, mă iertați, dar mă știți de sinceră, așa că o să spun ce cred. Ideea de a face un Atelier de parfum a fost minunată, doar că, fiind adresat unei găști serioase de beauty editori, l-aș fi văzut mai elaborat sau cel puțin, mai practic. Mi-ar fi plăcut mai multe informații de culise despre imperiul Coty sau despre parfumurile lansate, și nu mă refer la bârfe și cancan-uri, ci la insight-uri, la chestii pe care numai un tip precum Octavian Coifan sau Mihai Cosmațchi ar putea să le știe.

Mi-ar fi plăcut să amestecăm ingrediente și să compunem fiecare dintre noi o variantă personală de parfum. Sau să primim un brief despre cum ar vrea Halle Berry sau Beyonce să fie noul lor parfum, noi să ne jucăm cu esențele și să schițăm o aromă. Sau, legate la ochi, să adulmecăm parfumurile lansate, și să identificăm ingredientele, iar Mihai să ne decodifice acordurile dintre ele. Totuși, am rămas până aproape de final, am plecat pentru că întârziam la Maia la școală, și deși multe dintre lucrurile pe care ni le-a spus Mihai le știam deja, mi-am notat pe 4 foi față-verso o mulțime de idei pornind de la abordarea lui personală a universului parfumeriei.

Pe de altă parte, am apreciat sinceritatea lui Mihai, cred este foarte greu pentru un speaker să recunoscă faptul că nu știe niște lucruri, dar și să-și exprime liber părerile așa cum a făcut el. A spus o chestie care mie mi-a cam spulberat poezia din cap și mi-a stricat cumva feng-shui-ul cu care venisem, mai exact că parfumurile sunt făcute pentru bani, nicidecum pentru a  reproduce parfumierul X aroma dimineților petrecute în grădina bunicilor 🙁  Eu nu prea am ce să fac, fiind o fire poetică, vorba mamei, văd povești în orice lucru din jurul meu, iar parfumurile, pentru mine, sunt povești, nu acțiuni de marketing bine gândite. Dar, da, are mare dreptate, parfumurile, mai ales cele care poartă numele unor vedete sunt acțiuni de marketing, însă pe mine nu mă oprește nimeni și nimic să văd o poveste în orice 🙂

În cadrul evenimentului, Coty a lansat 2 parfumuri masculine, Guess Seductive Homme Bleu și David Beckham The Essence, și 3 feminine, Halle Berry Closer, Beyonce Midnight Heat și controversatul Fame al lui Lady Gaga. Cele masculine m-au impresionat cel mai mult, aromele lor nu sunt sofisticate, dar miros corect și persistent, nu sunt puternice în sensul obositor și deranjant, au un packaging simplu și atractiv.

Guess Seductive Homme Bleu te duce cu gândul, cel puțin aspectul exterior, la Bleu de Chanel, miroase foarte masculin și este destul de echilibrat și stabil. Parfumierul Guillaume Flavigny de la Givaudan a creat un parfum într-adevăr special, un amestec de note picante, de piper, cu accente vioaie, acvatice, dar care își păstrează baza senzuală, pământească. Rezultatul este un parfum elegant, lemnos și oriental, care pur şi simplu emană sex-appeal. Iar campania publicitară emană sex-appeal în cantități considerabile, să spunem așa 🙂

Guess Seductive Homme Bleu va fi disponibil în toate magazinele autorizate începând cu luna octombrie, în mai multe variante: EDT 30 ml. 170 lei;  EDT 50 ml. 243 lei; EDT 100 ml. 293 lei.

The Essence al lui Beckham îndeamnă bărbații să-și dezvăluie adevărata esență, nu este memorabil din punct de vedere al aromei, dar în momentul în care l-am simțit pe blotter, mi-a lăsat o impresie pozitivă, m-a făcut să închid ochii și să zâmbesc. Miroase bine, cum ar fi spus mama, iar dimineața, pulverizat pe pielea masculină, proaspăt spălată, poate fi destul de provocator. Ceea ce nu se poate spune despre David în imaginea de mai jos sau poate pur și simplu, nu mă număr eu printre femeile care rezonează cu vibrația dumnealui 🙂

The Essence este creat de parfumierul Olivier Polge, fiul celebrului Jacques Polge, “nasul” casei Chanel, și este disponibil în magazine în variantele EDT 30 ml. 109 lei; EDT 50 ml. 134 lei; EDT 75 ml. 166 lei.