De câteva săptămâni, să fie chiar vreo lună jumate, două, aș mânca avocado dimineața, la prânz și seara. Numai când îi aud numele, simt o bucurie lăuntrică, vorba politicianului. Mi-am spus că sigur organismul meu are nevoie de niscaiva chestii ce la conține avocado, așa că m-am documentat și m-am lămurit asupra nenumăratelor lui beneficii.

Multă vreme am crezut stau prost cu căpuțul pentru că auzeam voci care-mi spuneau diverse chestii gen … mănââââncăăă peeeește … duuuu-teeee la saaaaalăăăăă… beaaaaa o bereeee… cuuuulcă-teee, lasăăăă naaaibiiii televizooorul…. Inițial, mi-a fost cam frică, recunosc, mai ales că cei din jurul nostru, dacă le spui că vorbești cu plantele, animalele și cu corpul tău, iar ei îți mai și răspund, te cataloghează direct și fără drept de apel ca și nebun. Mi-a fost frică, cum spuneam de vocile mele interioare, dar acum le ascult cu mare atenție cu riscul ca cei din jur să mă considere nebună, dusă cu capul sau cum mai cred ei de cuviință.

Avocado are la beneficii pentru sănătate încât ar trebui să fie prezent constant în alimentația noastră. Nu mai este greu de găsit, toate marile magazine îl au în rafturi, chiar și în magazinele de cartier îl găsesc fără probleme. Foarte popular în bucătăria vegetariană ca și subtitut pentru carne, se folosește în salate sau senvișuri. În țări precum Indonezia, Filipine sau Brazilia, avocado este folosit în milkshake-uri, în înghețață și alte deserturi. Varianta dulce nu am încercat-o niciodată, dar nu e timpul pierdut. Este considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente datorită conținutului mare de substanțe nutritive esențiale, 25 la număr, printre care vitaminele A, B, C, E și K, cupru, fier, fosfor, magneziu și potasiu. Avocado conține de 20 de ori mai multe grăsimi decât orice fruct, deci are multe calorii, avantajul este, însă, că grăsimile sunt mononesaturate, adică grăsimi bune.

Eu îl mănânc exclusiv sub formă de guacamole preparat de soțul meu, marele bucătar necelebru, și atât de des este la noi în frigider, încât Maia nici nu-i mai spune pe nume, avocado, așa cum l-a botezat mexicanul ăla de l-a văzut prima dată, ci îi spune … guacamole :)

Ăsta nu-i făcut de soțul meu, l-am luat de aici, deși mereu îmi spune să-i fac o poză și să-l postez, dar disperată cum sunt, nu mai am răbdare să iau aparatul și mă înfig imediat în tortilla chips-urile mele preferate și mă pun pe mâncat

Iată mai jos 15 beneficii ale domnului avocado:

  1. Păstrează inima sănătoasă. Conține vitamina B6 și acid folic ceea ce reglează nivelul de homocisteină. Se știe că nivelul ridicat de homocisteină este asociat cu creșterea riscului de boli cardiace. Pe lângă asta, conține vitamina E și grăsimi mononesaturate care ajută la menținerea sănătății inimii.
  2. Scade nivelul colesterolului. Bogat în beta-sitosterol, un compus ce scade nivelul colesterolului în sânge. Potrivit unui studiu, 45 de pacienți voluntari au inclus avocado în dieta lor timp de o săptămână, iar la final, nivelul colesterolului scăzuse cu 17%.
  3. Reglează presiunea sanguină. Este o sursă importantă de potasiu despre care se știe că ajută la reglarea nivelului presiunii sanguine.
  4. Proprietăți antiinflamatorii. Conține fitonutrienți ca polifenoli și flavonoide cu proprietăți antiinflamatorii demonstrate, prin urmare, reduce riscul de inflamații și dezechilibre degenerative.
  5. Îmbunătățește sănătatea ochilor. Excelentă sursă de luteină, ajută la prevenirea apariției bolilor de ochi asociate cu înaintarea în vârstă, precum cataracta.
  6. Reglează nivelul zahărului în sânge. Grăsimile bune ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge, iar fibrele solubile conținute de avocado păstrează acest nivel în parametri constanți.
  7. Previne defectele din naștere. O singură ceașcă de avocado asigură 23% din necesarul zilnic de acid folic. Lipsa acidului folic din organismul femeii însărcinate conduce la malformații congenitale grave precum sunt defectele de tub neural și spina bifida sau ruptura de coloană.
  8. Reduce riscul de atac cerebral. Nivelul ridicat de acid folic previne și atacurile cerebrale.
  9. Protejează împotriva cancerului. Multe studii de specialitate au demonstrat că avocado poate inhiba creșterea numărului de celule canceroase fără a dăuna celulelor sănătoase. Ajută la prevenirea cancerului de prostată. Conține acid oleic considerat eficient în prevenirea cancerului de sân.
  10. Luptă împotriva radicalilor liberi, cu ajutorul antioxidanților puternici pe care-i conține.
  11. Proprietăți anti-aging. Fiind foarte bogat în antioxidanți, este benefic în prevenirea apariției semnelor de îmbătrânire. Unul dintre cei mai puternici antioxidanți prezenți în avocado, glutathione, stimulează sistemul imunitar, încetinește procesul de îmbătrânire și ajută la menținea sănătății sistemului nervos.
  12. Previne cancerul oral și mirosul neplăcut al gurii
    Curăță intestinul, cauza reală a senzației de limbă încărcată și a halenei. Avocado este unul dintre cele mai bune “paste de dinți” naturale.
  13. Crește nivelul de absorbție a nutrienților. Unul dintre studiile având ca subiect beneficiile acestui fruct, sugereză că participanții care au mâncat salată ce conținea avocado, au absorbit de 5 ori mai mult carotenoid (un grup de nutrienți ce include beta-caroten și licopen), decât cei care nu au avut avocado în dietă.
  14. Skin Care :) Uleiul de avocado este prezent în multe produse cosmetice, după cum sigur știți, datorită capacității sale de a hrăni pielea și a-i da strălucire. De asemenea, ajută în tratarea psoriazisului și a altor boli de piele.
  15. Reglează greutatea corporală. Avocado are 200 de calorii/100 gr. În mod obișnuit, fructele au aproximativ 60-80 calorii/100 grame, de aceea este potrivit pentru persoanele care doresc să se îngrașe. Pe de altă parte, nu este interzis în curele de slăbire pentru că grăsimile pe care le conține sunt mononesaturate și este considerat o sursă sănătoasă de calorii.

Ar mai fi și alte beneficii, dar asta ar însemna să scriu toată ziua, mai adaug doar faptul că previnde depresia. După ce am citit toate aceste beneficii, am încercat să analizez primele semnale pe care mi le-a trimis corpul și pe care eu nu le-am luat în considerare, până când a decis el de unul singur să-mi implanteze în creier pofta de neimaginat pentru avocado. Ochii au început să dea semne de oboseală. Mici semne de depresie :) Oareșce palpitații dubioase. Tensiune oscilantă. Concluzia mea este clară, organismul nostru vorbește cu noi, dar din păcate, noi suntem prea ocupați cu lumea din jur și nu-i dăm atenție. Dacă i-am asculta cu atenție semnalele, în mod sigur, ar fi mult mai mulți oameni sănătoși pe planeta asta.