Vestea că Avon Cosmetics a decis să-și retragă spoturile de publicitate difuzate în emisiunea de toată jena Acces Direct și să le redirecționeze către alte producții ale postului, mi-a luminat ziua. Asta și cea cu ONG-urile care cer statului să nu mai finanțeze biserica. Poate că totuși mai este o speranță și pentru țara asta.

Vintage-Avon-Ad1foto Par doamnele din reclama de mai sus dornice să vadă ceara din urechile cuiva? Nici măcar pe-a lor nu cred că doresc să o vadă 🙂

La sfârșitul anilor’90, pe vremea când lucram la emisiunea ProFashion difuzată de ProTv, auzeam destul de des … brandul X nu vrea să-și asocieze imaginea cu emisiunea Y sau prezentatorul Z sau evenimentul W etc. Era destul de greu de convins un client de publicitate că valorile brandului său corespund cu cele promovate de emisiune. Din păcate, acum nu prea se mai întâmplă acest lucru.  Nici nu știu dacă reprezentanții brandurilor se mai gândesc la aceste valori, în mare parte par interesați exclusiv de audiență.  Nu contează că publicul ce formează respectiva audiență s-ar putea să nu-și poată permite nici măcar un săpun sau să nu-l intereseze defel săpunul respectiv, nu contează că publicul ce formează respectiva audiență este agramat sau lipsit de orice fel de valori, nu contează nimic. Câteodată chiar mă întreb dacă reprezentanții brandurilor se gândesc la cine urmărește emisiunea respectivă, ce venituri are, ce nivel de educație, etc.

Pentru că de la mine se vede că nu prea știu exact treaba asta.

Mă bucur foarte tare că în sfârșit un brand s-a gândit că-și strică imaginea asociindu-se cu un discurs ca cel al emisiunii Acces Direct și a retras publicitatea, practic, banii. Este o emisiune la care nu m-am putut uita niciodată mai mult de 3 minute, n-o înțeleg nici pe Simona Gherghe cum poate să prezinte zi de zi o astfel de mizerie, nu-i înțeleg nici pe oamenii care acceptă să fie invitați în această emisiune. E drept, poate sunt eu o ființă depășită, poate nu înțeleg eu cum merg lucrurile, poate că sunt total anacronică și încă mai cred că nu poți să calci în picioare demnitatea unor oameni și implicit deminitatea ta, acceptând să participi la o astfel de mizerie pentru bani, asta dacă sunt plătiți.

Bravo, Avon Cosmetics! Poate că, în sfârșit, mitocănia și prostul gust vor fi sancționate nu doar de comentariile noastre pe FB sau pe bloguri, ci și de cei care susțin financiar televiziunile prin publicitate, de realizatorii de emisiuni, vedete, televiziuni, CNA etc.

featured image