Fără doar și poate, mare parte din celebritatea parfumului Chanel No 5 este datorată declarației celei mai dorite femei a secolului XX, Marilyn Monroe. Iar după jumătate de secol de la moartea ei, în sfârșit, s-a făcut dreptate. Marilyn Monroe este imaginea lui Chanel No 5. Mai bine mai târziu decât niciodată :)

În 1921, Mademoiselle Chanel i-a cerut parfumierului casei, Ernest Beaux, să imagineze un parfum care să miroasă a femeie. După 31 de ani, întruchiparea feminității, actrița Marilyn Monroe, apărea pentru prima dată pe coperta revistei Life, iar paginile revistei găzduiau declarația ei de dragoste pentru Chanel No 5.

01_issue_52_04_07foto

M-am întrebat de foarte multe ori de-a lungul timpului, de ce nu este Marilyn Monroe imaginea Chanel No 5, doar ea l-a făcut celebru. Datorită ei, No 5 a fost cumpărat cel puțin o dată în viață de … oricine, femeie sau bărbat. Femeile l-au cumpărat și-l cumpără, poate, pentru a experimenta aceeași senzație pe care o sugerat-o Marilyn în declarația ei chicotită. Bărbații, cel mai probabil, l-au cumpărat și-l cumpără pentru că proiectează imaginea senzualei Marilyn asupra iubitei, iar fanteziile din mintea lor se pornesc și nu mai pot fi oprite :)

În timpul documentării pentru această campanie, Casa Chanel a descoperit în arhiva actriței o înregistrare audio inedită, care nu a fost făcută publică niciodată, cu celebra declarație de iubire a actriței pentru No 5. Înregistrarea a fost realizată în 1960, de Georges Belmont, redactor-șef al revistei Marie-Claire, în timpul unui interviu cu actrița despre filmul lui George Cukor,  Let’s Make Love. Sub impulsul momentului, Marilyn a confirmat sinceritatea iubirii sale pentru No 5:  Știi, sunt întrebată tot felul de lucruri. Iată un exemplu: Ce porți în pat? Bluza de pijama? Partea de jos a pijamelei? Cămașă de noapte? așa că am răspuns … Chanel No 5, pentru că este adevărat … Cu toate acestea, nu vreau să spun goală. Dar ăsta este adevărul.

 

MARYLIN MONROE channel 5 Credit : MOA/DALLEfoto: CHANEL

N5 MARILYN MONROE_02foto: CHANEL

 

În sfârșit, Marilyn Monroe este imaginea parfumului Chanel No 5 și oricât ar încerca cineva să mă convingă de impactul extraordinar de pozitiv și senzațional al campaniei cu Brad Pitt, rămân la părerea mea despre care am și scris aici.

Chanel No 5 înseamnă feminitate, mister, senzualitate, bucuria de a trăi, fantezii mai mult sau mai puțin erotice, șampanie și clinchetul cupelor de cristal, înseamnă provocare, îndrăzneală, inocență. Imaginea lui Chanel No 5 trebuia să fie Marilyn Monroe!

Din punctul meu de vedere, Marilyn Monroe este și va rămâne expresia feminității absolute, și asta nu pentru că nu se mai nasc femei la fel de frumoase ca și ea, ci pentru simplul fapt că feminitatea nu va mai fi niciodată exprimată așa cum se întâmpla în anii ’50.

Campania va începe în noiembrie, și sunt foarte, foarte sigură că imaginile alb-negru realizate de Ed Feingersh, împreună cu filmulețul de mai sus, vor avea un succes de mii de ori mai mare decât cele cu apocalipticul Brad Pitt.

featured image