Aseară, la Artmark, a avut loc lansarea în România a celui mai recent parfum al Casei Givenchy, Dahlia Noir. Primul parfum al casei creat avându-l ca director de creație pe Riccardo Tisci a fost așteptat cu nerăbdare și la noi, iar acum este disponibil în parfumerii.

Parfumul se dorește a fi expresia “strălucirea misterioasă a femeii a cărei latură întunecată a frumuseții radiază precum un soare negru”. Pentru că nu știam ce înseamnă soare negru, m-am documentat un pic și am aflat că alchimiștii credeau în existența a 2 sori: cel ascuns, purul “aur filozofal”, alcătuit din foc și eter, și cel iluzoriu, “aurul material”, considerat a fi compus din foc întunecat și mistuitor, ceea ce a și dus la numele lui.

Dacă ar fi să ascultăm teoriile conspirației, gândul ne-ar putea duce la un parfum misterios menit să scoată la iveală latura întunecată a femeilor care-l poartă cu scopul de a le subordona unei puteri “materiale”, nicidecum filozofale . Dar dacă o luăm pur și simplu ca pe o metaforă și reținem cuvintele mister, întunecat, imaginar și feminin, avem imaginea acestui parfum, așa cum l-au gândit creatorii lui. Poate 🙂

Creat pornind de la o floare imaginară, compoziția sa este ireală și profund conceptuală. Este un parfum pudrat ale cărui note de top date de mandarină, piper roz și mimoză conduc simțurile în avalanșa irezistibilă a aromelor de trandafiri, iris și paciuli. Parfumierul casei a dorit să încapsuleze senzația pe care o creează apropierea unei femei fascinante și misterioase.

Noua imagine Givenchy, modelul Mariacarla Boscono, pare întruchiparea perfectă a Daliei Negre, cu chipul său fără vârstă, elegantă și misterioasă într-un mod periculos. Se pare că Mariacarla și-a dezvăluit the dark side extrem de evident pentru CNA-ul francez, din moment ce campania publicitară TV a fost interzisă în Franța fiind considerantă a fi “too risqué” 🙂

Deși, așa cum spuneam mai sus, creatorii parfumului au construit piramida olfactivă pornind de la o floare imaginară, primul gând care mi-a înflorit în minte atunci când i-am auzit numele, nu a fost o floare, plăsmuire a imaginației, ci cel mai vechi caz de crimă nerezolvat din istoria statului California. În 1947, Elizabeth Short, o tânără actriță de la Hollywood a fost ucisă, și deși au fost audiați peste 200 de suspecți, criminalul nu a fost descoperit niciodată. Povestea ei a fost transformată, în 2006, într-o nuvelă de către James Ellroy și în același an, Brian de Palma a realizat filmul The Black Dhalia.

Nu știu câtă lume știe despre acest caz sau cât de mult ar putea ajuta misterul acestui caz la vânzarea parfumului, cert este că Dahlia Noir este un parfum elegant și, spun specialiștii, extrem de apropiat de esența parfumeriei franțuzești clasice. Din păcate, nu am ajuns la evenimentul de aseară, prin urmare nu am mirosit parfumul, dar imaginea sa îmi setează așteptări foarte mari și abia aștept să-l pun pe piele și să văd ce se întâmplă 🙂

Am uitat să vă spun, Dahlia Noir există în două variante, apă de parfum și apă de toaletă, dar Casa Givenchy a făcut un lucru foarte rar întâlnit în lumea parfumeriei. De obicei, apa de toaletă are aceeași aromă ca și parfumul, doar concentrația este mai mică, prin urmare, aroma este mai delicată. Ei bine, cele două variante ale Daliei Negre sunt distincte, apa de parfum face parte din categoria chypre florală, iar apa de toaletă este proaspătă, florală și lemnoasă. Adevărul este că o floare imaginară poate să miroasă oricum, depinde de imaginația fiecăruia, iar cele două variante nu fac decât să adâncească misterul care învăluie Dahlia Noir.

 featured image