Povestea L’Occitane este o poveste adevărată, o poveste care nu se bazează doar pe cuvinte alese cu grijă și împletite armonios în metafore, ci pe legendele provensale inspirate la rândul lor de tradițiile mediteraneene ale prelucrării ingredientelor naturale.

Mise en page 1

Poveștile adevărate încep simplu, fără pregătiri pompoase și studiate. Așa s-a întâmplat și cu povestea de față care a început în 1976, atunci când tânărul Olivier Baussan, inspirat de amintirile copilăriei sale petrecute în decorul pastoral din Provence, decide să readucă la viață tradițiile zonei, beneficiile și proprietățile extraordinare ale plantelor și să transmită întregii lumi, spiritul mediteranean specific. Primele uleiuri de lavandă și rozmarin le obține cu ajutorul unui distilator vechi, prin metode tradiționale, iar succesul lor pe piețele din Provence este total neașteptat. În 1979, se deschide primul magazin al brandului, Le Relais Occitane în localitatea Manosque.

Olivier BAUSSAN 7 by FXEOlivier Baussan

După succesul uleiurilor esențiale de lavandă și rozmarin, Olivier Baussan devine fascinat de ideea reînvierii artei de manufacturare tradițională a săpunului de Marsilia atunci când absolut întâmplător, descoperă o veche fabrică de săpun. Pasionat și insistent, se împrietenește cu bătrânul proprietar și-l convinge să-i vândă fabrica și know-how-ul. Astfel, în 1980, L’Occitane începe să creeze săpunuri folosind o rețetă bazată pe uleiuri vegetale și metode tradiționale de producție.

OccitaneFactory_6143pano-16pc

Atunci când alege ingredientele din componența formulelor sale, L’Occitane utilizează principiile fito și aromaterapiei pentru obținerea unor produse la cele mai înalte standarde. Produsele au la bază ingrediente care garantează cea mai bună calitate și trasabilitate a materiei prime folosite. Ori de câte ori este posibil, se folosesc numai ingrediente naturale active, pe bază de plante și derivate din agricultura organică, iar formulele se bazează pe extracte naturale și uleiuri esențiale, majoritatea organice, patentate și cu origine controlată. Toate produsele sunt testate dermatologic și sub supraveghere medicală, pentru a asigura eficiența, dar și utilizarea acestora în deplină siguranță.

Vorbind despre ideile sale în materie de packaging, Directorul de Creație, Olivier Baussan spune ” Mare parte a procesului se întâmplă noaptea, în timpul somnului, îmi visez ideile, apoi, dimineața când merg la birou, știu exact ce vreau.” Iar despre calitățile care au contribuit la succesul brandului, Baussan spune fără ezitare, că prima dintre ele și cea mai importantă este modestia. “La nivel simbolic, modestia reprezintă privilegiul de a îngenunchia și cultiva pământul. Esențial este să rămâi modest și să fii aproape de oamenii care muncesc pământul. Atâta vreme cât aceste lucruri sunt făcute, cred că brandul va înflori”, spune Baussan în stilul său poetic, într-unul dintre interviurile sale.

Fiecare plantă are povestea ei, iar produsele L’Occitane împrumută din magia acestor legende și se învăluie în aura strălucitoare a imortelelor sau în aroma irezistibilă și inconfundabilă a lanurilor de lavandă, imagine iconică a regiunii Provence. Iar noi, iubitorii acestui brand ne bucurăm de starea de bine specifică sudului Franței, în intimitatea casei noastre.

Povestea brand-ului L’Occitane a apărut în numărul de iarnă al revistei SunTime, iar aici sunt doar câteva fragmente. Revista este de găsit în mall-ul SunPlaza. Am ales să o public și pe blog pentru că este un brand care-mi place foarte mult și mă refer nu doar la produse, ci la tot ceea ce înseamnă brand: concept, ingrediente, produse, tehnologie, istorie, comunicare etc. Pe site-ul lor am aflat că oricine poate vizita fabrica așa că pe lista călătoriilor mele viitoare a apărut o nouă destinație :)

Ah, și să nu uit, intrați aici și bucurați-vă de reducerile oferite, între 30%-70% :)

Foto: L’Occitane en Provence