Atelier de parfum sau lansarea noutăților Coty

Luni dimineață am fost la un eveniment puțin diferit de cele cu care sunt obișnuită, lansarea noutăților Coty în parfumerie, organizat de agenția 2ActivePR. În locul unei lansări obișnuite, Coty și agenția sus-numită au ales să ne invite la un Atelier de parfum susținut de Mihai Cosmațchi, de la Fundația Calea Victoriei.

Îmi plac de mor lansările altfel și de fiecare dată când merg la un astfel de eveniment, mă întreb de ce nu fac și alții, în locul prezentărilor sterile și lipsite de imaginație, în care se vorbește mult, de cele mai multe ori fix același lucru pe care-l găsești în comunicatul de presă. Evenimentul de luni mi-a setat mood-ul pentru toată săptămâna, și trebuie să spun că mi-a readus puțin din bucuria cu care așteptam și scriam pe vremuri despre evenimentele de beauty.

Atelierul a avut loc la Grand Hotel Continental și a început cu un mic dejun dulce și cafea fierbinte, apoi Mihai ne-a povestit câte ceva despre istoria parfumului. Acu, mă iertați, dar mă știți de sinceră, așa că o să spun ce cred. Ideea de a face un Atelier de parfum a fost minunată, doar că, fiind adresat unei găști serioase de beauty editori, l-aș fi văzut mai elaborat sau cel puțin, mai practic. Mi-ar fi plăcut mai multe informații de culise despre imperiul Coty sau despre parfumurile lansate, și nu mă refer la bârfe și cancan-uri, ci la insight-uri, la chestii pe care numai un tip precum Octavian Coifan sau Mihai Cosmațchi ar putea să le știe.

Mi-ar fi plăcut să amestecăm ingrediente și să compunem fiecare dintre noi o variantă personală de parfum. Sau să primim un brief despre cum ar vrea Halle Berry sau Beyonce să fie noul lor parfum, noi să ne jucăm cu esențele și să schițăm o aromă. Sau, legate la ochi, să adulmecăm parfumurile lansate, și să identificăm ingredientele, iar Mihai să ne decodifice acordurile dintre ele. Totuși, am rămas până aproape de final, am plecat pentru că întârziam la Maia la școală, și deși multe dintre lucrurile pe care ni le-a spus Mihai le știam deja, mi-am notat pe 4 foi față-verso o mulțime de idei pornind de la abordarea lui personală a universului parfumeriei.

Pe de altă parte, am apreciat sinceritatea lui Mihai, cred este foarte greu pentru un speaker să recunoscă faptul că nu știe niște lucruri, dar și să-și exprime liber părerile așa cum a făcut el. A spus o chestie care mie mi-a cam spulberat poezia din cap și mi-a stricat cumva feng-shui-ul cu care venisem, mai exact că parfumurile sunt făcute pentru bani, nicidecum pentru a  reproduce parfumierul X aroma dimineților petrecute în grădina bunicilor 🙁  Eu nu prea am ce să fac, fiind o fire poetică, vorba mamei, văd povești în orice lucru din jurul meu, iar parfumurile, pentru mine, sunt povești, nu acțiuni de marketing bine gândite. Dar, da, are mare dreptate, parfumurile, mai ales cele care poartă numele unor vedete sunt acțiuni de marketing, însă pe mine nu mă oprește nimeni și nimic să văd o poveste în orice 🙂

În cadrul evenimentului, Coty a lansat 2 parfumuri masculine, Guess Seductive Homme Bleu și David Beckham The Essence, și 3 feminine, Halle Berry Closer, Beyonce Midnight Heat și controversatul Fame al lui Lady Gaga. Cele masculine m-au impresionat cel mai mult, aromele lor nu sunt sofisticate, dar miros corect și persistent, nu sunt puternice în sensul obositor și deranjant, au un packaging simplu și atractiv.

Guess Seductive Homme Bleu te duce cu gândul, cel puțin aspectul exterior, la Bleu de Chanel, miroase foarte masculin și este destul de echilibrat și stabil. Parfumierul Guillaume Flavigny de la Givaudan a creat un parfum într-adevăr special, un amestec de note picante, de piper, cu accente vioaie, acvatice, dar care își păstrează baza senzuală, pământească. Rezultatul este un parfum elegant, lemnos și oriental, care pur şi simplu emană sex-appeal. Iar campania publicitară emană sex-appeal în cantități considerabile, să spunem așa 🙂

Guess Seductive Homme Bleu va fi disponibil în toate magazinele autorizate începând cu luna octombrie, în mai multe variante: EDT 30 ml. 170 lei;  EDT 50 ml. 243 lei; EDT 100 ml. 293 lei.

The Essence al lui Beckham îndeamnă bărbații să-și dezvăluie adevărata esență, nu este memorabil din punct de vedere al aromei, dar în momentul în care l-am simțit pe blotter, mi-a lăsat o impresie pozitivă, m-a făcut să închid ochii și să zâmbesc. Miroase bine, cum ar fi spus mama, iar dimineața, pulverizat pe pielea masculină, proaspăt spălată, poate fi destul de provocator. Ceea ce nu se poate spune despre David în imaginea de mai jos sau poate pur și simplu, nu mă număr eu printre femeile care rezonează cu vibrația dumnealui 🙂

The Essence este creat de parfumierul Olivier Polge, fiul celebrului Jacques Polge, „nasul” casei Chanel, și este disponibil în magazine în variantele EDT 30 ml. 109 lei; EDT 50 ml. 134 lei; EDT 75 ml. 166 lei.

 

15 Responses to “Atelier de parfum sau lansarea noutăților Coty

  • Ramona
    9 ani ago

    Daca n-ai fi sincera, nu te-as iubi atat! Sa spunem ca ceea ce ai vazut luni a fost doar pasul 1. To be continued… 🙂

  • Chiar m-ai facut curioasa in privinta lui Guess Seductive Homme Bleu 😀 Imi fac drum prin Sephora special pentru el 🙂

  • PS: eu chiar nu vreau sa cred ca parfumurile sunt facute pentru bani! Poate gresesc, dar vreau sa cred ca inseamna mult mai mult de-atat pentru cei care le creeaza, dar si pentru cei care le poarta. Si pentru mine, parfumul preferat inseamna emotie, amintiri, feng shui, energie pozitiva, visare, poveste, incredere…

  • Cred că este primul tău articol pe care îmi pare rău că l-am citit…Mie-mi place la nebunie să citesc notele parfumurilor pe care încă nu le-am mirosit pe Fragrantica, să citesc poveștile care au stat la baza creării lor, să îmi imaginez dacă îmi vor plăcea când ajung să le miros sau nu.. Îmi place poezia parfumurilor, nu-mi place să simt aroma banilor în ele.
    Poate tocmai de-asta m-am îndrăgostit acum de un parfum vechi, din 1975, care încă mai spune o poveste și nu e prins în lumea asta anostă și modernă, în care doar banii mai grăiesc. Mie să-mi spui mereu o poveste frumoasă,în care să-mi strecori adevăruri. O să o prefer de mii de ori unui adevăr spus sec. Parcă aș scrie o odă și parfumului de care sunt îndrăgostită acum, am mai scris una pentru Alien al lui Mugler 🙂

  • Jules, de ce parfum din 1975 te-ai indragostit? Si eu ador Alien 🙂

  • E total diferit de Alien, nu e în aceeași categorie – Clinique, Aromatics Elixir, despre el este vorba.

  • L-am avut si eu asta iarna! Este superb, dar nu inteles de toata lumea:) Opium de la YSL iti place?

  • lilik
    9 ani ago

    Măi fetelor, de câte ori încep să am îndoieli legate de utilitatea blogului aici de față, hop și voi. Când mă cuprind mixed emotions-urile, cum comentează una dintre voi 🙂 Vă cam iubesc, frate, ce să mai zic, și așa cum zice Ramo, știți că eu sunt sinceră rău 🙂 Mulțumesc Zuzo, Jules și Ramo, my beauty girls <3 Și dacă o fi să scriu doar pentru voi, atunci așa să fie! Povești frumoase pentru fete frumoase 🙂 Pupu, cum ar spune Maia, să aibă ea ultimul cuvânt 🙂

    Apropo de Alien, am aflat la Atelierul de parfum sus-numit, că deși parfumurile trec prin mii de teste înainte de lansarea pe piață, Alien nu a fost supus niciunui test. Practic a fost aruncat pe piață fără niciun fel de focus grupuri și ce-or mai face ei să se asigure că parfumul se va vinde. Niciun test, și totuși este un parfum memorabil care face încă istorie. Aromatics Elixir de la Clinique generează o simfonie de emoții în sufletul meu, imediat ce-l simt și amintește fără doar și poate de perioada minunată din ProTv și de nopțile din Backstage :))) Dar cel mai bulversant, pentru mine cel puțin, este Knowing de la Estee Lauder. Mi-a sucit mințile iremediabil, l-am simțit pe pielea unei prietene și m-a dat peste cap. Mi-a fost frică, însă, să-l încerc pe pielea mea ca să nu îmi schimb imaginea despre el 🙂

  • Și eu mă gândeam la un moment dat să fac cum face media de la noi, vorba aia, sî ofer ce se cere, dar..m-aș pierde pe mine în schimbarea asta, așa că scriu tot pe larg, pentru că așa și sunt, vorbesc mult, mult de tot, îmi obosesc familia de când m-am născut, îmi obosesc soțul de când l-am cunoscut, și totuși rămân lângă mine toți. Înseamnă că le place, presupun, altfel m-ar îndepărta.
    Uite ceva ce nu știam despre Alien,că a fost de-a dreptul „aruncat” pe piață. Culmea e că am început să-l apreciez și pe frățiorul lui, Angel, deși acum ceva ani îmi provoca de-a dreptul migrene. Eh, de-astea suntem femei, că avem dreptul să ne răzgândim 🙂
    Aromatics Elixir nu credeam vreodată să ajungă să-mi placă. Mi-a dăruit o prietenă bună, zâna mea, o miniatură. Și s-a făcut remarcat de absolut fiecare dată când l-am purtat, deși nu am exagerat cu aplicarea. Miroase a așternuturi curate și a minte limpede, a soare de dimineață, într-o zi de toamnă. Chiar nu credeam ca un parfum Clinique să-mi placă așa de tare.
    Knowing nu l-am mirosit până acum, sau cel puțin nu-mi spune încă nimic. Dar Estee Lauder este unul din brandurile de la care am folosit multe parfumuri, am încredere că mă poate surprinde.

  • lilik
    9 ani ago

    Jules, iertare, am greșit cu Alien 🙁 Despre Angel este vorba, el este parfumul aruncat pe piata fără teste, scuze. Cred că cei de la Mugler au avut mare încredere în Angel, cred că este un parfum la granița dintre love and hate, adică ori îți place, ori îl urăști, așa cum cred că este și Black Orchid de la Tom Ford, nu poate să-ți placă puțin, ori ori …
    Soacra mea folosea la un moment dat Alien și era îndrăgostită de el, dar eu, cu parfumurile Mugler am o relație strict profesională 🙂

  • Raluca
    9 ani ago

    Stiam eu c-o sa-mi para rau ca n-am fost acolo! Dar daca e adevarat ce spune Ramo si mai urmeaza pasul 2, vin dupa voi..

  • Eu iubesc si Angel, si Alien- poate o idee mai mult Alien, desi acum vreo cinci ani cand m-a rugat o prietena sa i-l cumpar dintr-un duty free ma gandeam ca trebuie sa fie tare nebuna sa foloseasca un asemenea parfum :)) In mintea mea de-atunci mi se parea cel mai tare si batranicios parfum din lume, amar, greu, de nesuportat. Credeam ca doar Cruella De Vil se poate parfuma cu asa ceva, atunci cand pleaca la omorat bebelusi de dalmatian :))
    Poate ca anii au trecut si niste greutati prin care am tot trecut mi-au schimbat personalitatea, poate ca sunt mai puternica, mai increzatoare in sine si mai stapana pe propriile ganduri si emotii de am ajuns sa iubesc parfumurile tari! Am citit undeva ca ar fi o mare legatura intre personalitate si tipul parfumului preferat si tocmai de aceea exista acea impartire a parfumurilor in „de baba”, „de virgine”, „de mirese”, „de doamne” :)))
    Apropo de Angel, mi-a mirosit o pustoiaca acum cateva zile in ratb a Angel si cum eram eu doborata, deprimata si sinucigabila in momentul ala, cand am simtit boarea de Angel m-am trezit la viata! Nu stiu cum de poate face acest lucru un parfum…sau poate ca stiu… la fel cum mirosul tocanitei de cartofi ma duce cu gandul la mamaitza mea si nu de putine ori mi-au dat lacrimile de dor si iubire mare pentru aceasta cea mai speciala persoana din viata mea.
    Angel imi miroase a libertate, a incredere maxima in fortele proprii, a lipsa de frustrari, inhibitii si griji, a nopti de club, a dans, a muzica, a rasete, a seri de vara, dar si a dimineti de iarna, a curat, a dragoste, a pofta de viata…
    Ador si Opium de la YSL, alt „parfum de baba” 🙂 Imi miroase a cea mai buna prietena a mea, cea mai curajoasa femeie pe care o stiu, persoana cu care as pleca la capatul lumii cu 50 de euro in buzunar si nu mi-ar fi teama de nimic! Si imi mai aduce aminte de o intamplare foarte amuzanta: acum cativa ani, multi, eram cu aceasta prietena a mea si inainte sa plecam in club am pufait o cantitate uriasa de Opium pe noi, sa mirosim, domnule, toata noaptea, stiind clar ca parfumul este unul extrem de puternic si persistent. Si am dat, si am dat, si am dat, pana ni se prelingea parfumul pe gat, pe par… La coborare, s-a urcat cu noi in lift un cuplu care a coborat la urmatorul nivel, desi intentionau sa ajunga la parter :))) Erau verzi la fata si se tineau de nas amandoi :)) La iesirea din scara, am dat peste vizorista blocului care, la fel, se uita dupa noi ca dupa extraterestri, iar a treia zi ne-a si intrebat cu ce ne-am parfumat ca a mirosit 2 zile pe scara :)))) Insa, cel mai afectat a fost taximetristul care, imediat ce ne-am urcat in masina, a coborat toate geamurile desi era iarna afara si un ger de crapau pietrele. A incercat, saracu’, sa ne duca in centru, insa dupa 100 m a coborat din masina si a vomitat, si-a cerut scuze, dar nu mai poate conduce si a chemat un coleg sa ne duca la destinatie :))) Ca sa vedeti cam ce poate face Opium-ul in cantitati uriase unui nas neexperimentat :)))
    In schimb, pentru barbati, imi plac parfumurile proaspete, preferatul meu fiind Givenchy Pour Homme (ala maro). Pe pielea iubitului meu miroase divin, exact cum imi place mie sa miroasa un barbat. Si imi mai plac Ultrared si Chanel Allure Sport, dar Givenchy Pour Home imi aminteste de incepurile relatiei noastre cand totul era numai lapte si miere, imi miroase a dragoste mare si nemuritoare :)))

  • lilik
    9 ani ago

    Abia aștept pasul 2 …

  • lilik
    9 ani ago

    Nu cred în parfumuri de babe sau de tinerele, sau mai bine zis nu mai cred. Aveam și eu aceeași teorie, dar de ceva vreme, am abandonat-o. E adevărat, în anumite perioade ale vieții rezonezi cu parfumuri diferite, dar nu cred că treaba asta are neapărat legtură cu vârsta. De exemplu, mama mea folosea Magie Noir, iar eu, pe la 16 ani, eram înnebunită după el. Îl foloseam pe furiș de fiecare dată când mă vedeam cu iubitul meu de atunci, și chiar mirosea altfel pe mine și nu era bătrânicios, așa cum teoretic s-ar fi presupus. Un parfum sofisticat și elegant nu merge decât pe o femeie la fel, dar cred că poți fi elegantă și sofisticată și la 16 ani 🙂 Tot pe atunci, mama mai folosea Fidji, minunat, dulceag, amărui, un amestec intrigant care pe pielea mea se așeza perfect. Pe la 20 de ani, am descoperit Anais-Anais de la Cacharel, un parfum floral, fresh și să-zicem, tineresc. L-am folosit puțin timp, aveam un eșantion, dar nu s-a așezat pe pielea mea, făcea notă discordantă cu mine și era obositor. Nu mă învăluia și nu se contopea cu mine, cu personalitatea mea, ci sărea în ochi, mă rog în nări, și mă acoperea complet și neplăcut, în același timp. Dispăream în spatele vălului de arome, cuplul nostru transmitea mesaje distorsionate, ca atunci când emisia de la tv se pixelează, iar privitorul nu mai vede imaginea clară, vede ceva, mai exact, întrevede ceva, dar nu are imaginea completă și atunci mintea lui compune restul cum crede de cuviință. Mirosea frumos, dar atât. Acum de exemplu, îmi place la nebunie Coco de la Chanel, iar acum 2 ani îl detestam 🙂
    În ceea ce privește parfumurile de bărbați, dintre cele amintite de tine, mă înnebunește Chanel Allure Sport și Black XS de la Paco Rabanne, pe pielea soțului meu miroase bestial 🙂

  • Si eu abia astept sa-ti urmaresc povestea de la pasul 2:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

Introducere in sistemul energetic al chakrelor

Vrei să-ți începi călătoria spre auto-cunoaștere? Descarcă gratuit ghidul Introducere în sistemul energetic al chakrelor și fă primul pas.

Loading...