Despre soia

Articolul de faţă a pornit de la … o chiftea pe care am mâncat-o la prietena mea, Cristina. Nu mi-a spus înainte de a mânca despre ce este vorba, iar când am ajuns la a treia chiftea deja era prea târziu. Recunosc că mă număr printre persoanele care au asociat soia cu perioada comunistă şi cu frustrările aferente, şi am refuzat să mă ating de ea. Dar după ce am mâncat aproape toate chiftelele din castron şi am lăsat copiii fără prânz, am devenit un fan înrăit. Mi-am luat de la Mega Image granule de soia, şniţele, tofu, iaurt şi încerc, încet, încet, să introduc soia în alimenaţia familiei. Prin urmare, iată câteva dintre beneficiile pe care le are soia pentru sănătate.

 

  • bogată în proteină de calitate, de aceea este o sursă alternativă pentru carne şi peşte, şi poate fi consumată şi de diabetici.
  • reduce grăsimile saturate, fapt ce ajută la menţinerea greutăţii ideale şi implicit a unei inimi sănătoase.
  • conţine fibre care facilitează digestia, reduce colesterolul rău, este o sursă naturală de Omega 3 şi Omega 6, şi conţine proteine vegetale cu toţi amino-acizii esenţiali în cantităţi suficiente pentru funcţionarea optimă a organismului.
  • îmbunătăţeşte funcţionarea sistemului cardiovascular şi osos, previne cancerul şi ameliorează simptomele asociate menopauzei. Se pare că doar o treime din femeile japoneze suferă de simptomele asociate cu menopauza, cum sunt bufeurile, de aceea, în Japonia, acestea nici nu sunt definite ca manifestări specifice.
  • proteina de soia este o sursă bogată de antioxidanţi, protejează vasele sanguine, previne ruperea arterelor şi reduce incidenţa bolilor de inimă şi hipertensiunea.
  • stimulează sistemul imunitar, reglează curăţarea rinichilor, previne apariţia afecţiunilor osoase, ale articulaţiilor şi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui.
  • mai conţine şi isoflavoni, compuşi ce înhibă dezvoltarea celulelor canceroase, şi datorită conţinutului bogat în calciu, ajută la prevenirea osteoporozei.
  • spre deosebire de laptele de vacă, cel de soia nu conţine lactoză şi din acest motiv poate fi consumat fără probleme şi de persoanele cu intoleranţă la lactoză sau alergice la proteina din laptele de vacă.

Foto: http://ahaacke.blogspot.com/

  • diferite studii realizate în Japonia, au demonstrat că isoflavonii din soia pot preveni cancerul de prostată şi pe cel ovarian. În acest moment, se fabrică chiar un medicament folosit în tratarea cancerului ovarian, a afecţiunilor prostatei, melanomului şi formelor de cancer epitelial, care are la bază un compus similar isoflavonilor din soia.
  • studii de ultimă oră susţin că soia poate să ajute la îmbunătăţirea memoriei. Grupurile de subiecţi participanţi la studii, cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani, şi cu o dietă bogată în soia, au observat îmbunătăţirea memoriei şi a flexibilităţii mentale, mai exact capacitatea de adaptare la situaţii noi.

One Response to “Despre soia

  • Si eu consum multa soia! Am facut sarmalute, am pus-o in sosul de paste, in mazare, am facut snitele si maine vreau sa fac musaca 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0 WooCommerce Floating Cart

No products in the cart.

Introducere in sistemul energetic al chakrelor

Vrei să-ți începi călătoria spre auto-cunoaștere? Descarcă gratuit ghidul Introducere în sistemul energetic al chakrelor și fă primul pas.

Loading...